Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2008

Ξεκαθαρίστε την πολιτική σας για τα αεροδρόμια

Ξεκαθαρίστε την πολιτική σας για τα αεροδρόμια

Επίκαιρη Ερώτηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ προς τον πρωθυπουργό
Να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και των ελληνικών πολιτικών αεροδρομίων, ζητά από την κυβέρνηση η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης της Αλέκας Παπαρήγα έχει ως εξής:
«Εντονη είναι η ανησυχία των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εξαιτίας πληροφοριών για ιδιωτικοποίηση κρατικών αεροδρομίων με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό τους ή τη δημιουργία νέων ιδιωτικών αεροδρομίων, όπως επίσης και την παραχώρηση της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας σε παρόχους ιδιώτες.
Η μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενη πολιτική δικαιολογεί πλήρως την παραπάνω ανησυχία. Οπως είναι γνωστό, η κατάργηση της Ενιαίας και Δημόσιας ΥΠΑ έχει ήδη συντελεστεί με τη θεσμοθέτηση της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας (ΕΕΑΑ) ανεξάρτητης από τον πάροχο υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, που σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανονισμούς "θα οργανωθεί με βάση τους νόμους της αγοράς". Ακόμα, είναι γνωστό ότι ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός είναι γεγονός, που σημαίνει απώλεια εθνικού εναέριου χώρου. Στα αεροδρόμια ο πρώτος αερολιμένας της χώρας, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, είναι ένα γερμανικό αεροδρόμιο που έχει μετοχοποιηθεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (για εργαζόμενους και τη χώρα) και έχει εξαγγελθεί η ίδρυση ιδιωτικού αεροδρομίου στην Κρήτη (Καστέλι) κατά τα πρότυπα των Σπάτων.
Η διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση, πρώτα και κύρια των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Κω, που είναι οι οικονομικοί αιμοδότες των υπολοίπων, και η λογική του κέρδους θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμολογίων, σε άρνηση κάλυψης κοινωνικών αναγκών (κάλυψη νησιών - «άγονων» περιοχών - αεροδιακομιδή ασθενών - έρευνα και διάσωση κ.ά.), σε ανατροπές στα εργασιακά - εισοδηματικά και άλλα δικαιώματα των εργαζομένων, σε μείωση των εγγυήσεων για την ασφάλεια των πτήσεων.
Σοβαρές ανησυχίες γεννιούνται και από το γεγονός ότι ο Εναέριος Χώρος και τα αεροδρόμια αποτελούν μέρος της εθνικής κυριαρχίας και σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. πρωθυπουργός για τις προθέσεις της κυβέρνησης».

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

Χορος εργολαβων γυρω απο τη καταργηση του αεροδρομιου του Ελληνικου

Χορος εργολαβων γυρω απο τη καταργηση του αεροδρομιου του Ελληνικου

Το αεροδρομιο ξεπουληθηκε στη Χοχτιφ που με σκανδαλωδη συμβαση απαιτησε τη μη λειτουργια του αεροδρομιου Ελληνικου. Με τον ιδιο τροπο θα ξεπουληθουν τα λιμανια. Η παραλια απο Μοσχατο μεχρι Αγ Κοσμα περασε και αυτη με τη σειρα της σε ιδιωτες, ολα αυτά ξεχασρηκαν μπροστα στο κοινο συμφερον "νοικοκυραιων", εργολαβαιων, αρχιτεκτοναιων και λοιπων υπαλληλων συμφεροντων, και τωρα παμε για ζωνη υψηλης ανοικοδομησης
Το αεροδρομιο ξεπουληθηκε στη Χοχτιφ που με σκανδαλωδη συμβαση απαιτησε τη μη λειτουργια του αεροδρομιου Ελληνικου. Με τον ιδιο τροπο θα ξεπουληθουν τα λιμανια. Η παραλια απο Μοσχατο μεχρι Αγ Κοσμα περασε και αυτη με τη σειρα της σε ιδιωτες, ολα αυτά ξεχαστηκαν μπροστα στο κοινο συμφερον "νοικοκυραιων", εργολαβαιων, αρχιτεκτοναιων και λοιπων υπαλληλων συμφεροντων, και τωρα παμε για ζωνη υψηλης ανοικοδομησης,ενα τειχος απο κτιρια ολων των χρησεων θα κλεισει την αυρα του Σαρωνικου προς Αθηνα, το μητροπολιτικο ηταν το καροτο, ετοιμαστειτε για περιφερειακες στον Υμμητο, πολυοροφα κτιρια, δρομους και εμπορικα κεντρα μεσα στο αεροδρομιο. Ολοι μαζι συναγελανταν στα πανελ των δημαρχων και στα τριημερα φορα για τη δηθεν αποδοση του αεροδρομιου του Ελληνικου στο λαο, για τη δημιουργια μητροπολιτικου παρκου "υψηλου πρασινου, αλλου ηταν το παζαρι, στον αποχαρακτηρισμο των υψων στις γυρω περιοχες για την ανοικοδομηση, η οποια θα χρειαστει και δρομους μεσα απο βουνα, και εμπορικα κεντρα και διασκεδαστηρια για τους περιχαρεις νεους κατοικους. Ολοι οι ιδιωτες λοιπον ευχαριστημενοι η Αθηνα τλελειωσε απο Παρνηθα μεχρι παραλιακη, η Χοχτιφ πινει εις υγειαν των κοροιδων...οι πολιτικοι ρευστοποιουν τα καροτα που υποσχονται...
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Πράσινο φως από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για κατάργηση των «ειδικών όρων»
Το αεροδρόμιο «έφυγε», αλλά το μπλόκο στις οικοδομές έμεινε
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Ομηροι ενός αεροδρομίου που δεν υφίσταται εδώ και επτά χρόνια, βρίσκονται εκατοντάδες ιδιοκτήτες ακινήτων στους Δήμους Αλίμου, Ελληνικού και Γλυφάδας, που ώς τώρα είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), πριν τους χορηγηθεί άδεια δόμησης.
Να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα χρόνια εξακολουθούν να χτίζουν οικοδομές με μειωμένο ύψος για να μην εμποδίζονται οι... πτήσεις, οι οποίες έχουν σταματήσει να εκτελούνται με τη λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος» τον Μάρτιο του 2001! Πρόκειται για μια ζώνη στην ανατολική και στη δυτική πλευρά του πρώην αεροδρομίου, υπεράνω της οποίας γίνονταν οι ελιγμοί προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών. Για λόγους ασφάλειας των πτήσεων από τη δεκαετία του '50 τα ακίνητα αυτής της κατηγορίας είχαν δικαίωμα να χτίσουν έως διώροφα, ενώ στις γύρω περιοχές επιτρέπονται κτίρια έως και οκτώ ορόφων.Η διαπίστωση της ταλαιπωρίας, που είχε αποκαλύψει η «Ε», γίνεται και με επίσημο τρόπο μέσω της υπ' αριθμόν 6/2008 ομόφωνης γνωμάτευσης του Γ' τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που θεωρεί ότι «ο κρατικός αερολιμένας Αθηνών στο Ελληνικό καταργήθηκε ολικώς» από τον Μάρτιο του 2001 και ότι «έκτοτε έπαυσε και η προστασία των εγκαταστάσεών του». Η απόφαση βρίσκεται ήδη στα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ και είναι πλέον στο χέρι των κυρίων Χατζηδάκη και Σουφλιά να βάλουν τέλος στην πολύχρονη ταλαιπωρία των ιδιοκτητών.Στη συνεδρίαση της 8ης Ιανουαρίου εξετάστηκε το ερώτημα της ΥΠΑ σε σχέση με την ισχύ παλιότερης απόφασης του υπουργού Μεταφορών. Σύμφωνα με το πλήρες κείμενο της γνωμάτευσης, που έχει στη διάθεσή της η «Ε», τα μέλη του Συμβουλίου αποφάνθηκαν τα εξής:* Με βάση τη σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος», που κυρώθηκε από τη Βουλή το 1995, το Ελληνικό παύει να λειτουργεί ως αεροδρόμιο από τη θέση σε λειτουργία των νέων εγκαταστάσεων στα Μεσόγεια. Επιπλέον, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει το δικαίωμα να αναπτύξει άλλο διεθνές αεροδρόμιο σε ακτίνα 50 χλμ. από την πλατεία Συντάγματος.* Σε εφαρμογή της σύμβασης αυτής είχε εκδοθεί στις 13 Μαρτίου 2001 απόφαση του υπουργού Μεταφορών με την οποία το Ελληνικό κλείνει για αεροσκάφη με σταθερά πτερύγια. Να σημειωθεί πάντως ότι η διάταξη αυτή άφηνε στην ΥΠΑ περιθώρια ερμηνειών, αφού δεν αποκλείει τα ελικοφόρα, τα οποία όμως δεν χρειάζονται διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης.* Επιπλέον, δεν υφίσταται θέμα αεροδρομίου στο Ελληνικό λόγω της κατασκευής των ολυμπιακών εγκαταστάσεων με τον νόμο του 1999, αλλά και με την απόφαση του 2001 του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που εκδόθηκε σε εφαρμογή του, με την οποία δόθηκε η άδεια για κατασκευή γηπέδων αλλά και τη διέλευση της γραμμής του τραμ που έχει το αμαξοστάσιό του μέσα στο πρώην αεροδρόμιο.

Το φιλετο Ελληνικο , οι 4 δήμαρχοι και ο Καρατζαφερης

Το φιλέτο Ελληνικό, οι 4 δήμαρχοι και ο Καρατζαφέρης

Με έκπληξη παρατηρούμε για άλλη μια φορά την απαίτηση για Μητροπολιτικό Πάρκο που αυτή την φορά εκδηλώνεται από τέσσερις προνομιούχους Δήμους με υψηλή ποιότητα ζωής και καλό περιβάλλον αφού η θάλασσα είναι πηγή καθαρού αέρα.
Ενδιαφέρονται οι Δήμοι για την διαχείριση του κονδυλίου χρηματοδότησης που ανακοίνωσε η επίτροπος Hubner ότι μπορεί να δοθεί, παραβλέποντας σκόπιμα ότι πρόκειται για ανταποδοτική χρηματοδότηση, δηλαδή θα πρέπει να δημιουργούνται κέρδη που συνεπάγεται, ότι δεν θα υπάρξει ούτε πάρκο ούτε ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση για τους πολίτες, αλλά μια άλλη άγνωστη κατάσταση που όμως οραματίζονται επιχειρηματίες και τοπική αυτοδιοίκηση χωρίς να την ανακοινώνουν.
Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις παλαιότερες ανάλογες εξαγγελίες για τον Ελαιώνα, τον Κεραμικό, το Γουδί που τελικά αντί για μητροπολιτικά πάρκα κατέληξαν σαν δωρεάν παροχές γης μαζί και κονδυλίων σε ιδιώτες για ιδιωτικά γήπεδα ποδοσφαίρου, Babington, ιδιωτικά νοσοκομεία κλπ. χωρίς να παραχωρηθεί τίποτα για ελεύθερη χρήση στο πολίτη αν και παραχωρήθηκε δημόσια περιουσία και πακτωλός δημόσιου χρήματος.
Η περίπτωση δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου, είναι απόλυτα κατανοητή και απαραίτητη για υποβαθμισμένες περιοχές όπως της Δ. Αττικής ή γύρω από τον Κηφισό σε προσπάθεια ενοποίησης έως το Γουδί, ώστε να καταπολεμηθεί η μόλυνση του αέρα. Να βρεθούν οι ελεύθεροι χώροι που τόσο είναι απαραίτητοι για την ζωή των κατοίκων του λεκανοπεδίου.
Όμως δεν είναι κατανοητή για προνομιούχες περιοχές, με μέτωπο στην θάλασσα. Πόσο μάλλον όταν και αυτές οι περιοχές, έχουν παράνομα περιφραχτεί στον αιγιαλό τους και έχουν παραχωρηθεί πάλι σε ιδιώτες με τις ευλογίες των Δημοτικών Αρχών που κόπτονται για την δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό.
Η καταστροφή των δημόσιων γηπέδων του Άγιου Κοσμά και η μετατροπή τους σε Μαρίνα Ιστιοπλοικών στέρησε ολόκληρη την Αθήνα από ένα πολύτιμο χώρο δημόσιας άθλησης.
Η επαναλειτουργία αυτής της δημόσιας γης σαν αθλητικό κέντρο, θα έπρεπε να είναι πρώτη προτεραιότητα για τους τέσσερις αυτούς Δήμους οι οποίοι όμως αδιαφορούν επιδεικτικά για αυτό το θέμα.
Αντίθετα σαν φτηνοί κράχτες συμφερόντων τεχνικών εταιριών, προτείνουν την καταστροφή των υποδομών του δημόσιου Αεροδρομίου Ελληνικού όπου εδρεύει το FIR Αθηνών. Ήδη οι ιδιώτες Ολυμπιακά Ακίνητα και Τραμ έχουν βάλει ετσιθελικά πόδι στην προσπάθεια απαξίωσης των υποδομών. Μια πρόταση μοναδική παγκοσμίως αφού αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού και βάσει διεθνών συμφωνιών σε όλες τις πολιτισμένες χώρες, οφείλει να υπάρχει πάντοτε εφεδρικό αεροδρόμιο εν λειτουργία για την ασφάλεια των πτήσεων.
Σαν παράδειγμα θυμίζουμε το κλείσιμο από χιόνια την πρώτη περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου της HOHTIFF ή την περίπτωση της πτήσης HELIOS που πέταγε άσκοπα περιμένοντας να πέσει.
Το HOHTIFF δημιουργήθηκε με δικαιολογία να αποσυμφορήσει το Αεροδρόμιου Ελληνικού και όχι για να το καταστρέψει, όπως προσπαθούν να επιβάλουν οι τριτοκοσμικές ελληνικές κυβερνήσεις (η HOHTIFF είναι παγκόσμια γνωστή για την κατασκευή του bunker του Χίτλερ στο Βερολίνο) υπογράφοντας κατάπτυστες αποικιοκρατικές συμβάσεις.
Σαν αποτέλεσμα ο εθνικός αερομεταφορέας είναι φιλοξενούμενος στα Σπάτα υπό πτώχευση αν και κερδοφόρος, χρησιμοποιώντας κτήρια που το δημόσιο πλήρωσε και οδηγείται μεθοδικά στην χρεωκοπία και το ξεπούλημα για να κερδοσκοπήσουν τρίτοι. Με εξασφαλισμένη πελατεία το ελληνικό επιβατικό κοινό.
Στο πλαίσιο αυτής της εξόντωσης του δημόσιου συμφέροντος, έρχεται αρωγός το «ενδιαφέρον» των Δήμων για «μητροπολιτικό πάρκο» που ποτέ και πουθενά δεν ευωδόθηκε ως σήμερα και ούτε πρόκειται γιατί είναι αδιάφορο για τους άρπαγες της δημόσιας περιουσίας.
Την ίδια ώρα που τα λιμάνια παραχωρούνται σε τρίτους. Δηλαδή η κοινωνία οδηγείται σε μια πρωτοφανή ομηρία, όπου η επαφή της με το εξωτερικό (αεροδρόμια, λιμάνια) παραχωρείται σε τρίτους με ίδια συμφέροντα και άγνωστες βλέψεις εκτός της εμφανούς κερδοσκοπίας.
Το ενδιαφέρον ΥΠΕΧΩΔΕ εκδηλώνεται καταρχάς με παραχώρηση 1000 στρεμμάτων (που υπάρχουν καλαμιώνες δηλαδή βιότοπος λόγω του ρέματος που διασχίζει το Ελληνικό) για οικοπεδοποίηση. Εξυπακούεται ότι θα ακολουθήσουν επώνυμοι ενδιαφερόμενοι αρπαγές γης και αρχιτεκτονικά τερατουργήματα λίγων σε δημόσια γη όπως στον ιππόδρομο και ελαιώνα.
Αυτές οι ανεγέρσεις θα δημιουργήσουν προβλήματα μόλυνσης, κίνησης, πάρκινγκ, αισθητικής, νομιμότητας. Ήδη οι απαλλοτριωμένοι πρώην ιδιοκτήτες στα Δικηγορικά και σε άλλους οικισμούς, είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν και αυτοί τις πρώην ιδιοκτησίες τους αφού εκπίπτουν οι όροι απαλλοτρίωσης από το δημόσιο.
Ο Δήμος Γλυφάδας διεκδικεί μερίδιο από την πίτα και γη την οποία ποτέ δεν παραχώρησε. Παρόλα αυτά παραχωρεί την δημόσια δασική έκταση του Γκολφ Γλυφάδας σε ιδιώτη, την οποία έχει καταπατήσει από το Ελληνικό Δημόσιο.
Τα 1000 στρέμματα του γκολφ αποτελούν μητροπολιτικό πάρκο ακόμα και με ταυτόχρονη χρήση του ως γηπέδου γκολφ από πολύ λίγους ανθρώπους και πρέπει να αποδοθεί στους πολίτες.
Η καταστροφή του Αεροδρομίου Ελληνικού συνεπάγεται επιπλέον την απελευθέρωση των συντελεστών δόμησης, σε όλο το μήκος της παραλιακής ζώνης, την μετατροπή και την πλήρη υποβάθμιση και αλλοίωση της ζωής των κατοίκων και επισκεπτών. Η παρουσία του εξασφαλίζει ελεύθερους αδόμητους χώρους. Η κοινωνία και ολόκληροι επιχειρηματικοί κλάδοι για κάθε επαφή με το εξωτερικό θα είναι στο έλεος ξένων συμφερόντων και καιροσκόπων.
Θέσεις εργασίας υψηλής τεχνογνωσίας θα χαθούν με αντάλλαγμα κάποια πρόσκαιρα μαύρα μεροκάματα σε οικοδομές και όλο το μέτωπο στην θάλασσα θα αλλοιωθεί εφιαλτικά. Μουσείο αεροπλοίας, υποδομές συντήρησης και επισκευών αεροσκαφών, εκπαίδευσης, υποστήριξη τοπικών δρομολογίων, περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ασφάλεια πτήσεων κλπ όλα πάνε περίπατο επειδή κάποιοι λίγοι ορέγονται 6.500 στρέμματα.
Ήδη τα Charters δεν προσγειώνονται λόγω υψηλών ναύλων, με αποτέλεσμα σε ακτίνα 300 χλμ από την Αθήνα ο τουρισμός και άλλες συναφείς δραστηριότητες να βρίσκονται σε απόγνωση.
Έτσι παρακολουθούμε την εξέλιξη σε ένα ακόμα έγκλημα "πολιτικής" βούλησης όπου ξεδιάντροπα ακροδεξιοί, δεξιοί και προοδευτικοί, χέρι χέρι επιχειρούν να αρπάξουν δημόσια περιουσία εμπαίζοντας τον κόσμο με χιλιοπαιγμένες περιβαλλοντολογικές "ευαισθησίες" για να εξυπηρετήσουν κάποιους λίγους και για να θάψουν όλη την νότια Αθήνα και το μέτωπο στη θάλασσα μέσα στο τσιμέντο.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

Η ληστρικη επιθεση των γερμανων

Λόγω της αντίδρασης των αεροπορικών εταιριών στο απίστευτο κόστος του αερομπούνκερ Ελ.Βεν. οι Γερμανοί μείωσαν (το 2004) τα τέλη προσγείωσης κατά 20%. Γιατί η μεγαλοθυμία; Διότι η κυβέρνηση χάρισε (κρυφά) το 90% των εσόδων από το σπατόσημο στη Χοχτιφ!. Το «σπατόσημο» καθιερώθηκε το 1992 για να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο.
Βλέπουμε λοιπόν ότι, παρά τα αλλεπάλληλα «εγκλήματα» κανείς ή σχεδόν δεν αντέδρασε. Όσα ΜΜΕ ελέγχονται από εργολήπτες μεγάλων έργων δεν πυροβολούν (και καλά κάνουν) τα πόδια τους. Το ίδιο και οι νεόβλαχοι που πούλησαν τα χωράφια για να πάρουν «μερσεντέ» ή «μπέμπα». Η Ν.Δ. δεν αντέδρασε διότι υπέγραψε τη σύμβαση για 50 χρόνια. Το ΠΑΣΟΚ δεν μίλησε διότι, στη παραζάλη της Νέας Μεγάλης Ιδέας (Ολυμπιακοί 04 ή, άλλως, «μπετά» να δουν τα μάτια σου, ήθελε το αερομπούνκερ πάση θυσία. Οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής δεν μιλάνε αφού έχουν παραδοθεί στην απαξίωση και στην χλεύη από σφάλματα των ιδίων όσο και των κατά καιρούς «σωτήρων» της εταιρίας και, βέβαια, των πολιτικών προϊσταμένων τους.
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ είναι απασχολημένοι με τα εσωτερικά τους καθώς η κυβέρνηση έσπειρε την διχόνοια στο υπαλληλικό προσωπικό δίνοντας επιδόματα (διπλάσια σε αξία από τον μισθό) σε 2-3 από τους 15-20 κλάδους. Αποτέλεσμα: η αποδιοργάνωση του ομαδικού πνεύματος που χαρακτήριζε (λίγο) την υπηρεσία.
Σαν παράπλευρη ζημιά έχουμε την απόφαση(το 2003) της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας» να μετακινηθεί από την βάση της στην Θεσσαλονίκη και να εδρεύσει στα Σπάτα. Ακόμα «κόπηκαν» δρομολόγια της Ο.Α. που συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με εσωτερικό και εξωτερικό. Διατί; Μα δια να αυξηθεί τεχνητά η κίνηση και τα έσοδα στα Ελ. Βεν. Ο θεσσαλονικιός για να πάει Ηράκλειο πρέπει να πάει μέσω Σπάτων. Άρα αύξηση των από/προσγειώσεων, και αύξηση των εσόδων των γερμανών.

Στην περίπτωση των Σπάτων έχουμε “ιδιωτικό” αεροδρόμιο χτισμένο με κρατικά χρήματα και ιδιωτική εκμετάλλευση με κανένα οικονομικό ρίσκο αφού όλα είναι εγγυημένα από το Δημόσιο.

Το αεροδρόμιο Ελληνικού και ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης

Ο χαρακτηρισμός μπορεί να ακούγεται βαρύς αλλά, δε πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο καβγάς δεν γίνεται για το «πράσινο» και το «μητροπολιτικό πάρκο» αλλά για να αρθούν τα άρθρα 11 και 12 του Αεροπορικού Κώδικα (Ν. 1815/88- ΦΕΚ Α/250 και απόφαση ΥΠΑ/Δ/359664/6190/3-8-2000, ΦΕΚ Β/1133) που περιορίζουν τα ύψη των κατασκευών στις γειτονικές περιοχές. Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι η επαναλειτουργία του αεροδρομίου θα εμποδίσει:
α. το «ρίξιμο» ορόφων στις υφιστάμενες οικοδομές ή σε εκείνες που πρόκειται να αναγερθούν
β. την εκμετάλλευση του αμύθητου αξίας «φιλέτου» των 1000 στρεμμάτων που προορίζονται για «ήπια οικιστική ανάπτυξη από εργολάβους, μεσίτες και ισχυρούς του χρήματος και της διαπλοκής
γ. τη μετατροπή ενός ελεύθερου (σήμερα) χώρου 5.400 στρεμμάτων σε μία νέα «Γλυφάδα» με δεκάδες μπαρ, εστιατόρια, κλαμπ, φαστφουντάδικα και κάθε λογής καταστήματα.
Το κλείσιμο του αεροδρομίου αφαίρεσε από την Αθήνα των 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων τη δυνατότητα να έχει αυτό που διαθέτουν όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες: ένα μικρό αεροδρόμιο μέσα ή κοντά στη πόλη που θα καλύπτει τις ανάγκες του μισού πληθυσμού της χώρας! Όμως, η επαναλειτουργία του αεροδρομίου θα καλύψει τις ανάγκες της Γενικής Αεροπορίας, του ΕΚΑΒ κλπ.
Σε καμία χώρα του αναπτυγμένου κόσμου δεν κλείνει αεροδρόμιο για τον απλό λόγο ότι, είναι σχεδόν αδύνατο να ανοίξεις άλλο.