Κυριακή 2 Μαρτίου 2008

HOCHTIF VS δημοσιου συμφεροντος

Το αεροδρόμιο κόστισε γύρω στα 780 δις. δραχμές. Τα 650 διέθεσε η Ελλάδα μέσω «σπατοσήμου», δανεισμού κλπ. Τα υπόλοιπα έβαλε η Χοχτιφ. Αυτό σημαίνει ότι φτιάχτηκε από τους φορολογούμενους και όχι από τους Γερμανούς. Το σχέδιο είναι ακριβής αντιγραφή περιφερειακού αεροδρομίου που έγινε στο Οχάιο των ΗΠΑ το 1968.
Απέχει από τα αρχικά σχέδια καθώς έγιναν ατασθαλίες στα υλικά αλλά και στους χώρους. Το κάθε μέτρο του περιβάλλοντος χώρου ενοικιάζεται σε αλυσίδες σουπερμάρκετ και αποτελεί χρυσωρυχείο. Κόβοντας μισό μέτρο από κάθε χώρο κοινού καταλαβαίνει κανείς πόσες χιλιάδες μέτρα κερδίζονται για γραφεία, μαγαζιά κλπ. που πληρώνονται πανάκριβα ως ενοίκιο.
Λειτουργικά είναι υποδεέστερο του καταπατημένου αεροδρομίου Ελληνικού αφού διαθέτει περίπου 85 θέσεις αεροσκαφών έναντι 125.
Έχει δύο διαδρόμους προσγείωσης που χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα όταν α. οι αερολιμενικοί «εκπαιδεύονται» β. εγασφαλίσουν το «επίδομα» που έχουν ζητήσει!
Οι μετεωρολογικές συνθήκες στο Ελληνικό ήταν (και είναι) ιδανικές. Τα Σπάτα βρίσκονται μεταξύ ορεινών όγκων με αποτέλεσμα συγκέντρωση ανέμων, ομίχλης ακόμα και χιονιού. Αν οι πουλημένοι παλαιότερων εποχών είχαν υλοποιήσει την μελέτη των Ιαπώνων που πρόβλεπε επέκταση διαδρόμων στη θάλασσα ΔΕΝ θα καταστρέφονταν η κοιλάδα των Μεσογείων. Αν μάλιστα στο εσωτερικό του Τ που θα φτιαχνόταν συγκεντρώνονταν ΟΛΕΣ οι μαρίνες του Σαρωνικού και κατέληγαν ΟΛΑ τα επίγεια και θαλάσσια μεταφορικά μέσα θα είχε γίνει πράξη η θεωρία της Ελάχιστης Καταστροφής (αφού έχεις αεροδρόμιο σε ένα σημείο ποιος ο τιμημένος λόγος να το καταργήσεις και να φτιάξεις άλλο εκτός από την (χοντρή) κονόμα;
Το Ελληνικό που ανήκε στο Κράτος όπως και τα υπόλοιπα 40 αεροδρόμια της Τουτζίας ήταν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Μεταφορών και την διοίκηση και λειτουργία ασκούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι όλα τα έσοδά του πήγαιναν στο Κράτος. Στα Σπάτα τα έσοδα πηγαίνουν στην Χόχτιφ.
Η Ελλάδα «ζει» από τον τουρισμό και το συνάλλαγμα που εισρέει. Η ΥΠΑ ασκούσε κοινωνική τιμολογιακή πολιτική για να έρχονται τουρίστες. Τα ενοίκια των χώρων των αεροδρομίων ήταν χαμηλά και προσδιορίζονταν από (σχετικά) διάφανες διαδικασίες. Τα τέλη προσγείωσης και χρήσης, τα τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, αυτοκινήτων ήταν και αυτά χαμηλά και τα έσοδα κατέληγαν στο Υπουργείο Οικονομικών.
Το «Ελ. Βεν» είναι ιδιωτικό αεροδρόμιο. Ως εκ τούτου τα μισθώματα είναι πανάκριβα για τους χρήστες (μαγαζιά, χώροι, εκμεταλλεύσεις, στάθμευση κλπ.) και τα τέλη για τα αεροσκάφη είναι εξοντωτικά για τις εταιρείες. Τα Σπάτα ήταν το τέταρτο πιο ακριβό αεροδρόμιο μεταξύ των 50 μεγαλυτέρων της Ε.Ε. Για να μιλήσουμε με όρους Προ Καταστροφής ένα μέσο αεροσκάφος τύπου Β737 πλήρωνε στο Ελληνικό (στο δημόσιο δηλαδή) και στα άλλα ελληνικά αεροδρόμια περίπου 50.000 δρχ. Στα Σπάτα πληρώνει περίπου 1.200.000 δρχ.
Η Ολυμπιακή (δηλαδή εμείς) πλήρωνε (αν πλήρωνε) 2-3 δις ετησίως για χρήση του Ελληνικού (δυτικού) ενώ σήμερα πληρώνει 28-30 δις στους Γερμανούς.
Η ΥΠΑ και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης πληρώνουν πανάκριβο ενοίκιο για την στέγαση των διοικητικών, αστυνομικών και πυροσβεστικών υπηρεσιών. Βασικοί τομείς της λειτουργίας του αεροδρομίου που άπτονται θεμάτων ασφάλειας πτήσεων που ανήκαν στην ΥΠΑ, που διέθετε και διαθέτει εξειδικευμένους και, σε μεγάλο ποσοστό, πτυχιούχους πανεπιστημίων και αεροπορικών πτυχίων, στα Σπάτα εφαρμόζονται από απόφοιτους ΙΕΚ που είναι υπάλληλοι της Χοχτιφ. Ο έλεγχος θεμάτων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες δεν γίνεται από την Ελληνική Αστυνομία αλλά από ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι. Βασικά σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών είναι στα χέρια ιδιωτών υπό την επίβλεψη των Γερμανών διευθυντών.
Σε κανένα αεροδρόμιο της Ελλάδας και της Ευρώπης δεν πληρώνει ο επιβάτης για χειραμαξίδια. Στα Σπάτα χρεώνονται.
Η άθλια σύμβαση προβλέπει ότι απαγορεύεται η ύπαρξη άλλου αεροδρομίου δημοσίων αερομεταφορών (μη στρατιωτικού) σε ακτίνα 100 χμ από τα Σπάτα για λόγους μονοπωλιακούς. Παράλογο; Κάθε άλλο… Προδοτικό κα εξαγορασμένο.
Αυτός είναι ο λόγος που «κλείνει» το Ελληνικό και καταστρέφονται οι εγκαταστάσεις. Επειδή, εκτός των όσων έγραψα την περασμένη Κυριακή, υπάρχει ρήτρα εις βάρος του Δημοσίου. Που ακούστηκε βρε λωποδύτες να καταστρέφεται ένα έτοιμο αεροδρόμιο; Λόγοι εθνικής ασφάλειας και μόνο θα έπρεπε να το κρατήσουν ανοικτό.
Η σύμβαση προβλέπει ότι βασικός χρήστης του αεροδρομίου είναι η Ολυμπιακή με τα 30 δις που λέγαμε ότι πληρώνει ετησίως στους Γερμανούς. Αν κλείσει η Ολυμπιακή ή αν δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά υποχρεούται το δημόσιο να καλύψει αυτά τα χρήματα. Για αυτό δεν κλείνει η Ολυμπιακή! Διότι και να την κλείσει το κράτος, θα πρέπει να πληρώνει στη Χοχτιφ 30 δις αναπροσαρμοζόμενα κάθε χρόνο για 30 χρόνια!_Κ.Κ.
Την επόμενη Κυριακή: Η προδοσία με αριθμούς και στοιχεία –που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα και παλιότερα σε ΟΛΕΣ σχεδόν τις εφημερίδες αλλά κανείς δεν δίνει σημασία επειδή, στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, ετοιμάζουμε κοινή στρατιωτική δύναμη για να βομβαρδίζουμε τους Ταλιμπάν και επειδή το Χαμόγελο είναι απασχολημένο με το αίτημα των Σκοπίων η Ελλάδα να αποκαλεστεί FYROM

Ελ Βεν ΙΙΙ
Πολλές εταιρείες αλλά και φορείς του τουρισμού αντέδρασαν λόγω του υψηλού κόστους των Σπάτων. Οι Γερμανοί είναι όμως ανένδοτοι. Το 2004 δέχθηκαν να μειώσουν κατά 20% τα τέλη προσγείωσης. Γιατί η μεγαλοθυμία; Διότι η κυβέρνηση χάρισε (κρυφά) το 90% των εσόδων του φόρου αεροδρομίων (σπατόσημο) που εισπράττεται σε πανελλήνιο επίπεδο και αποτελεί δημόσιο έσοδο. Ας μην ξεχνάμε ότι το σπατόσημο καθιερώθηκε το 1992 ακριβώς για να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο. Παρά τα ααλλπέλληλα «εγκλήματα» κανείς ή σχεδόν δεν αντέδρασε. Τα ΜΜΕ που ελέγχονται από εργολάβους και εργολήπτες μεγάλων έργων και δεν λένε λέξη. Η κατασκευή του αεροδρομίου έκανε μασέλες τους να πάρουν φωτιά. Η Ν.Δ. δεν αντέδρασε διότι αυτή υπέγραψε την απεχθή σύμβαση για 50 χρόνια. Το ΠΑΣΟΚ δεν μιλάει καθώς στην παραζάλη του να κάνει τους Ολυμπιακούς (βλέπε μπετά) ήθελε πάση θυσία το αερομπούνκερ. Οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής δεν μιλάνε ή δεν ακούγονται καθώς έχουν παραδοθεί στην απαξίωση αλλά και στην χλεύη από σφάλματα των ιδίων όσο και των ακριβοπληρωμένων «σωτήρων» της εταιρίας και των πολιτικών προϊσταμένων τους.
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ είναι απασχολημένοι με τα εσωτερικά τους καθώς η κυβέρνηση έσπειρε την διχόνοια στο υπαλληλικό προσωπικό δίνοντας επιδόματα (διπλάσια σε αξία από τον μισθό) σε 2-3 από τους 15-20 κλάδους με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση και την αποσάθρωση του ομαδικού πνεύματος που χαρακτήριζε (λίγο) την υπηρεσία.
Είναι πλέον πασιφανές ότι το αεροδρόμιο απέτυχε οικονομικά και επιχειρησιακά. Δεν θα την πληρώσει όμως κάποιος ιδιώτης όπως θέλει ο φιλελευθερισμός. Θα το πληρώσουν οι φορολογούμενοι που με δικά τους λεφτά φτιάχτηκε ένα αεροδρόμιο, παραδόθηκε σε Γερμανούς ιδιώτες που το λειτουργούν όπως θέλουν μέσω της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης που υπόγραψαν με το Δημόσιο. Η αποτυχία των Σπάτων είναι τόσο κραυγαλέα ώστε (δειλά) η Ν.Δ καταγγέλλει το δημιούργημα της με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτή σοφά είχε βάλει 50 χρόνια ώστε έτσι οι Γερμανοί να έχουν το χρόνο να αποσβέσουν την “επένδυση” ενώ τα 30 χρόνια του ΠΑΣΟΚ τους αναγκάζουν να αυξάνουν τα τέλη για να κερδίσουν...
Σαν παράπλευρη ζημιά έχουμε και τηναπόφαση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (το 2003) να μετακινηθεί από την βάση της στην Θεσσαλονίκη και να εδρεύει στα Σπάτα. Ακόμα «κόπηκαν» τέσσερα δρομολόγια της Ο.Α. που συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με εσωτερικό και εξωτερικό. Γιατί; Για να αυξηθεί τεχνητά η κίνηση αλλά και τα έσοδα στα Σπάτα. Για να πάει στο Ηράκλειο ο θεσσαλονικιός θα πρέπει να πάει μέσω Σπάτων. Άρα αύξηση των από/προσγειώσεων, και αύξηση των εσόδων των Γερμανών από τέλη, σπατόσημα , διακινήσεις κλπ.
Κανείς καλοπροαίρετος πολίτης δεν θα έφερνε αντίρρηση σε ένα σωστά διοικούμενο ιδιωτικό αεροδρόμιο. Αυτό όμως σημαίνει ιδιωτικά κεφάλαια κατασκευής και ιδιωτικό ρίσκο απόσβεσης ή μη μέσα στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού χωρίς κρατικές παρεμβάσεις μεροληψίας. Στην περίπτωση των Σπάτων έχουμε “ιδιωτικό” αεροδρόμιο χτισμένο με κρατικά χρήματα και ιδιωτική στυγνή εκμετάλλευση με κανένα οικονομικό ρίσκο καθώς όλα μα όλα είναι εγγυημένα από το δημόσιο. Σε απλά ελληνικά έχουμε γερμανική επικυριαρχία σε κρίσιμο κομμάτι της Ελληνικής οντότητας (αερομεταφορές) 55 χρόνια μετά την αποχώρηση των ναζί.
Αυτά είναι λίγα από τα κομμάτια του πάζλ του αερομπούνκερ των Σπάτων για το καθεστώς λειτουργίας του οποίου θα έπρεπε όλοι να ντρεπόμαστε.

Κ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: