Κυριακή 2 Μαρτίου 2008

Η προδοσία με αριθμούς και στοιχεία

Ελ Βεν ΙΙΙ
Πολλές εταιρείες αλλά και φορείς του τουρισμού αντέδρασαν λόγω του υψηλού κόστους των Σπάτων. Οι Γερμανοί είναι όμως ανένδοτοι. Το 2004 δέχθηκαν να μειώσουν κατά 20% τα τέλη προσγείωσης. Γιατί η μεγαλοθυμία; Διότι η κυβέρνηση χάρισε (κρυφά) το 90% των εσόδων του φόρου αεροδρομίων (σπατόσημο) που εισπράττεται σε πανελλήνιο επίπεδο και αποτελεί δημόσιο έσοδο. Ας μην ξεχνάμε ότι το σπατόσημο καθιερώθηκε το 1992 ακριβώς για να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο. Παρά τα ααλλπέλληλα «εγκλήματα» κανείς ή σχεδόν δεν αντέδρασε. Τα ΜΜΕ που ελέγχονται από εργολάβους και εργολήπτες μεγάλων έργων και δεν λένε λέξη. Η κατασκευή του αεροδρομίου έκανε μασέλες τους να πάρουν φωτιά. Η Ν.Δ. δεν αντέδρασε διότι αυτή υπέγραψε την απεχθή σύμβαση για 50 χρόνια. Το ΠΑΣΟΚ δεν μιλάει καθώς στην παραζάλη του να κάνει τους Ολυμπιακούς (βλέπε μπετά) ήθελε πάση θυσία το αερομπούνκερ. Οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής δεν μιλάνε ή δεν ακούγονται καθώς έχουν παραδοθεί στην απαξίωση αλλά και στην χλεύη από σφάλματα των ιδίων όσο και των ακριβοπληρωμένων «σωτήρων» της εταιρίας και των πολιτικών προϊσταμένων τους.
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ είναι απασχολημένοι με τα εσωτερικά τους καθώς η κυβέρνηση έσπειρε την διχόνοια στο υπαλληλικό προσωπικό δίνοντας επιδόματα (διπλάσια σε αξία από τον μισθό) σε 2-3 από τους 15-20 κλάδους με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση και την αποσάθρωση του ομαδικού πνεύματος που χαρακτήριζε (λίγο) την υπηρεσία.
Είναι πλέον πασιφανές ότι το αεροδρόμιο απέτυχε οικονομικά και επιχειρησιακά. Δεν θα την πληρώσει όμως κάποιος ιδιώτης όπως θέλει ο φιλελευθερισμός. Θα το πληρώσουν οι φορολογούμενοι που με δικά τους λεφτά φτιάχτηκε ένα αεροδρόμιο, παραδόθηκε σε Γερμανούς ιδιώτες που το λειτουργούν όπως θέλουν μέσω της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης που υπόγραψαν με το Δημόσιο. Η αποτυχία των Σπάτων είναι τόσο κραυγαλέα ώστε (δειλά) η Ν.Δ καταγγέλλει το δημιούργημα της με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτή σοφά είχε βάλει 50 χρόνια ώστε έτσι οι Γερμανοί να έχουν το χρόνο να αποσβέσουν την “επένδυση” ενώ τα 30 χρόνια του ΠΑΣΟΚ τους αναγκάζουν να αυξάνουν τα τέλη για να κερδίσουν...
Σαν παράπλευρη ζημιά έχουμε και τηναπόφαση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (το 2003) να μετακινηθεί από την βάση της στην Θεσσαλονίκη και να εδρεύει στα Σπάτα. Ακόμα «κόπηκαν» τέσσερα δρομολόγια της Ο.Α. που συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με εσωτερικό και εξωτερικό. Γιατί; Για να αυξηθεί τεχνητά η κίνηση αλλά και τα έσοδα στα Σπάτα. Για να πάει στο Ηράκλειο ο θεσσαλονικιός θα πρέπει να πάει μέσω Σπάτων. Άρα αύξηση των από/προσγειώσεων, και αύξηση των εσόδων των Γερμανών από τέλη, σπατόσημα , διακινήσεις κλπ.
Κανείς καλοπροαίρετος πολίτης δεν θα έφερνε αντίρρηση σε ένα σωστά διοικούμενο ιδιωτικό αεροδρόμιο. Αυτό όμως σημαίνει ιδιωτικά κεφάλαια κατασκευής και ιδιωτικό ρίσκο απόσβεσης ή μη μέσα στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού χωρίς κρατικές παρεμβάσεις μεροληψίας. Στην περίπτωση των Σπάτων έχουμε “ιδιωτικό” αεροδρόμιο χτισμένο με κρατικά χρήματα και ιδιωτική στυγνή εκμετάλλευση με κανένα οικονομικό ρίσκο καθώς όλα μα όλα είναι εγγυημένα από το δημόσιο. Σε απλά ελληνικά έχουμε γερμανική επικυριαρχία σε κρίσιμο κομμάτι της Ελληνικής οντότητας (αερομεταφορές) 55 χρόνια μετά την αποχώρηση των ναζί.
Αυτά είναι λίγα από τα κομμάτια του πάζλ του αερομπούνκερ των Σπάτων για το καθεστώς λειτουργίας του οποίου θα έπρεπε όλοι να ντρεπόμαστε.

Κ.Κ

Δεν υπάρχουν σχόλια: