Κυριακή, 2 Μαρτίου 2008

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

27.06.07

Επί Παντός
Γράφει: ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ
Για το αεροδρομίου Ελληνικού
Πρέπει να είναι η …5η φορά που γράφω για το έγκλημα του Αεροδρομίου Ελληνικού. Το αποκαλώ έγκλημα γιατί, δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που, καταστρέφει ένα μητροπολιτικό αεροδρόμιο της εμβέλειας του Ελληνικού πρώτα για να κάνει, πρώτα, γήπεδα για την μεγαλύτερη «μπίζνα» του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα που ακούει στο όνομα «Ολυμπιακοί Αγώνες» (της ντόπας;), πάρκινγκ για τραμ και λεωφορεία, χώρους για στέγαση διαφόρων (πικραμένων ή μη) ομοσπονδιών, συλλόγων, ΚΑΠΗ, χώρων «πρασίνου» και άλλων, δήθεν οικολογικών δραστηριοτήτων που καταλήγουν συνήθως σε χωματερές –σαν τα πάρκα «κυκλοφοριακής αγωγής».
Το πιο σημαντικό επιχείρημα των επενδυτών όμως (γιατί περί επενδυτών πρόκειται) είναι η α. δημιουργία «μητροπολικού πάρκου» και β. η κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει το ύψος των οικοδομών στις όμορες περιοχές λόγω ακριβώς της λειτουργίας του αεροδρομίου. Ο λόγος που επανέρχομαι είναι ότι, την περασμένη Κυριακή σε αυτήν εδώ την εφημερίδα, διάβασα ένα εμπεριστατωμένο (αν και κάπως μονόπλευρο ίσως λόγω ελλιπούς πληροφόρησης) άρθρο της Μαριάννας Τζαννέ. Η συνάδελφος επικεντρώνει την προσοχή της στο ύψος των οικοδομών στις γύρω περιοχές, στην δημιουργία του περίφημου «μητροπολιτικού πάρκου» και στα 5000 στρέμματα της «ήπιας οικιστικής ανάπτυξης» ή, σε μία νέα Γλυφαδοβούλα.
Και το αεροδρόμιο; Ο χώρος που εξυπηρετεί τον υδροκέφαλο των 4,5 εκατομμυρίων; Ο χώρος που μπορεί και πρέπει να αναπτυχθεί η Γενική Αεροπορία, οι Σχολές Εκπαίδευσης Ιπταμένων της Πολιτικής Αεροπορίας και το μεγαλύτερο Επισκευαστικό Κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων;

Το επιχείρημα ότι ο θόρυβος θα κάνει «αφόρητη» τη ζωή των κατοίκων των γύρω περιοχών κινείται στο χώρο της υστεροβουλίας και της καθαρής γελοιότητας. Υστεροβουλίας γιατί οι ιδιοκτήτες και οι εργολάβοι (καλά να είναι οι άνθρωποι) «αγωνίζονται» για την άρση των άρθρων 11 και 12 του Αεροπορικού Κώδικα (Ν. 1815/88- ΦΕΚ Α/250 και την απόφαση ΥΠΑ/Δ/359664/6190/3-8-2000, ΦΕΚ Β/1133) που περιορίζουν τα ύψη των οικοδομών στις όμορες περιοχές. Όπως έχω ξαναπεί αυτό σημαίνει ότι η επαναλειτουργία του αεροδρομίου θα εμποδίσει:
α. το «ρίξιμο» ενός ή δύο ορόφων στις υφιστάμενες οικοδομές ή σε εκείνες που πρόκειται να αναγερθούν
β. την εκμετάλλευση του αμύθητου αξίας «φιλέτου» των 1000 στρεμμάτων που προορίζονται για «ήπια οικιστική ανάπτυξη από εργολάβους, μεσίτες και ισχυρούς του χρήματος και της διαπλοκής.
Γελοιότητας γιατί, με ειδικά ηχοπετάσματα ο θόρυβος μπορεί να περιοριστεί μέχρι και 90%!
Θα επαναλάβω, μέχρι να με ...απολύσουν από την εφημερίδα, ότι κλείσιμο του Ελληνικού αφαίρεσε από τον υδροκέφαλο των 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων τη δυνατότητα να έχει ένα μικρό αεροδρόμιο που θα καλύπτει τις ανάγκες του μισού πληθυσμού της χώρας αλλά και της Γενικής Αεροπορίας, του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας και των εταιριών που εξυπηρετούν τα δρομολόγια εσωτερικού.
Όλοι μιλάνε για ανάπτυξη αλλά κανείς δε σκέπτεται ότι, στο Ελληνικό μπορεί να γίνει
α. η μεγαλύτερη Σχολή Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας της νοτιανατολικής Ευρώπης που θα προσελκύσει χιλιάδες μαθητές από τις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας και της Κεντρικής Αφρικής
β. η καλύτερη επισκευαστική βάση της Ανατολικής Μεσογείου ή
γ. το ωραιότερο Αεροπορικό Μουσείο στην Ε.Ε στα πανέμορφα (αρχιτεκτονικά) κτίρια του Κρατικού Εργοστασίου Αεροπλάνων. Η γειτνίαση αλλά και οι καλές σχέσεις με τον Αραβικό κόσμο, όπως φυσικά και το ανταγωνιστικό κόστος σε σχέση με την Δυτική Ευρώπη, αποτελούν πόλο έλξης εκατοντάδων μαθητών- χειριστών από τις γειτονικές και όχι μόνο χώρες, κάτι που προσπαθεί να κάνει και η Ισπανία.
Τελειώνοντας αλλά με την υπόσχεση ότι θα επανέλθω: Όλες, μα απολύτως όλες οι χρήσεις που ανέφερα δεν αντίκεινται αλλά αντίθετα βοηθούν στη δημιουργία του ωραιότερου μητροπολιτικού πάρκου στην Ελλάδα το οποίο, σε αντίθεση με άλλα «πάρκα» θα έχει μεγάλα έσοδα, θα εξασφαλίσει εργασία σε χιλιάδες ανθρώπους, θα μειώσει το φόρο αίματος που πληρώνουν οι νέοι τρέχοντας με τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα στους δημόσιους δρόμους, θα δώσει στη χώρα μας τη δυνατότητα να οργανώσει (σύντομα) ένα γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1, και θα βοηθήσει να αναπτυχθεί η Γενική Αεροπορία.
Δεν αμφιβάλω ότι υπάρχουν πολλοί (δημοτικοί «άρχοντες», «οικολόγοι», τους «αγανακτισμένοι πολίτες», μεσίτες, μεσάζοντες, εργολάβοι) που είναι πρόθυμοι να με κατασπαράξουν. Σε όλους συστήνω να προσέχουν γιατί, έτσι που φωνασκούν, φαίνεται το μεσοφόρι τους.

Κ.Κ

Η προδοσία με αριθμούς και στοιχεία

Ελ Βεν ΙΙΙ
Πολλές εταιρείες αλλά και φορείς του τουρισμού αντέδρασαν λόγω του υψηλού κόστους των Σπάτων. Οι Γερμανοί είναι όμως ανένδοτοι. Το 2004 δέχθηκαν να μειώσουν κατά 20% τα τέλη προσγείωσης. Γιατί η μεγαλοθυμία; Διότι η κυβέρνηση χάρισε (κρυφά) το 90% των εσόδων του φόρου αεροδρομίων (σπατόσημο) που εισπράττεται σε πανελλήνιο επίπεδο και αποτελεί δημόσιο έσοδο. Ας μην ξεχνάμε ότι το σπατόσημο καθιερώθηκε το 1992 ακριβώς για να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο. Παρά τα ααλλπέλληλα «εγκλήματα» κανείς ή σχεδόν δεν αντέδρασε. Τα ΜΜΕ που ελέγχονται από εργολάβους και εργολήπτες μεγάλων έργων και δεν λένε λέξη. Η κατασκευή του αεροδρομίου έκανε μασέλες τους να πάρουν φωτιά. Η Ν.Δ. δεν αντέδρασε διότι αυτή υπέγραψε την απεχθή σύμβαση για 50 χρόνια. Το ΠΑΣΟΚ δεν μιλάει καθώς στην παραζάλη του να κάνει τους Ολυμπιακούς (βλέπε μπετά) ήθελε πάση θυσία το αερομπούνκερ. Οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής δεν μιλάνε ή δεν ακούγονται καθώς έχουν παραδοθεί στην απαξίωση αλλά και στην χλεύη από σφάλματα των ιδίων όσο και των ακριβοπληρωμένων «σωτήρων» της εταιρίας και των πολιτικών προϊσταμένων τους.
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ είναι απασχολημένοι με τα εσωτερικά τους καθώς η κυβέρνηση έσπειρε την διχόνοια στο υπαλληλικό προσωπικό δίνοντας επιδόματα (διπλάσια σε αξία από τον μισθό) σε 2-3 από τους 15-20 κλάδους με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση και την αποσάθρωση του ομαδικού πνεύματος που χαρακτήριζε (λίγο) την υπηρεσία.
Είναι πλέον πασιφανές ότι το αεροδρόμιο απέτυχε οικονομικά και επιχειρησιακά. Δεν θα την πληρώσει όμως κάποιος ιδιώτης όπως θέλει ο φιλελευθερισμός. Θα το πληρώσουν οι φορολογούμενοι που με δικά τους λεφτά φτιάχτηκε ένα αεροδρόμιο, παραδόθηκε σε Γερμανούς ιδιώτες που το λειτουργούν όπως θέλουν μέσω της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης που υπόγραψαν με το Δημόσιο. Η αποτυχία των Σπάτων είναι τόσο κραυγαλέα ώστε (δειλά) η Ν.Δ καταγγέλλει το δημιούργημα της με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτή σοφά είχε βάλει 50 χρόνια ώστε έτσι οι Γερμανοί να έχουν το χρόνο να αποσβέσουν την “επένδυση” ενώ τα 30 χρόνια του ΠΑΣΟΚ τους αναγκάζουν να αυξάνουν τα τέλη για να κερδίσουν...
Σαν παράπλευρη ζημιά έχουμε και τηναπόφαση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (το 2003) να μετακινηθεί από την βάση της στην Θεσσαλονίκη και να εδρεύει στα Σπάτα. Ακόμα «κόπηκαν» τέσσερα δρομολόγια της Ο.Α. που συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με εσωτερικό και εξωτερικό. Γιατί; Για να αυξηθεί τεχνητά η κίνηση αλλά και τα έσοδα στα Σπάτα. Για να πάει στο Ηράκλειο ο θεσσαλονικιός θα πρέπει να πάει μέσω Σπάτων. Άρα αύξηση των από/προσγειώσεων, και αύξηση των εσόδων των Γερμανών από τέλη, σπατόσημα , διακινήσεις κλπ.
Κανείς καλοπροαίρετος πολίτης δεν θα έφερνε αντίρρηση σε ένα σωστά διοικούμενο ιδιωτικό αεροδρόμιο. Αυτό όμως σημαίνει ιδιωτικά κεφάλαια κατασκευής και ιδιωτικό ρίσκο απόσβεσης ή μη μέσα στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού χωρίς κρατικές παρεμβάσεις μεροληψίας. Στην περίπτωση των Σπάτων έχουμε “ιδιωτικό” αεροδρόμιο χτισμένο με κρατικά χρήματα και ιδιωτική στυγνή εκμετάλλευση με κανένα οικονομικό ρίσκο καθώς όλα μα όλα είναι εγγυημένα από το δημόσιο. Σε απλά ελληνικά έχουμε γερμανική επικυριαρχία σε κρίσιμο κομμάτι της Ελληνικής οντότητας (αερομεταφορές) 55 χρόνια μετά την αποχώρηση των ναζί.
Αυτά είναι λίγα από τα κομμάτια του πάζλ του αερομπούνκερ των Σπάτων για το καθεστώς λειτουργίας του οποίου θα έπρεπε όλοι να ντρεπόμαστε.

Κ.Κ

Ελληνικό, Ολυμπιακή, ανεξέλεγκτες χωματερές, αερομπούνκερ Ελ. Βεν και άλλα κατορθώματα της Τζουτζίας χώρας.

Ψωροκώσταινα, Τζουτζία, Μπανανία… Εκτός από τους ευλογημένους (made στη γλώσσα της Οργάνωσης) υπαλλήλους των εγχώριων και ξένων μαφιόζων, όλοι οι δημοσιογράφοι που αρνήθηκαν να υπηρετήσουν το σύστημα της συναλλαγής και της απάτης γράφουν 100 φορές πιο «άγρια» άρθρα απ’ τα δικά μου. Την προηγούμενη Κυριακή αναφέρθηκα στην απάτη που εξελίσσεται στο αεροδρόμιο Ελληνικού, με τα «μητροπολιτικά πάρκα» και τις «ήπιες οικιστικές παρεμβάσεις». Κανενός παχύδερμου δεν ίδρωσε τ’ αυτί. Ο χώρος θα καταπατηθεί, θα πουληθεί, θα βιαστεί παρά φύση, θα «αναπτυχθεί» για να τα κονομήσουν χοντρά οι αρχιμαφιόζοι που κυβερνούν (αφανώς) το χωράφι που αποκαλείται Ελλάδα. Θα το κόψουν σε κομμάτια και θα το δώσουν στους νονούς. Προχτές διάβαζα (στα «ΝΕΑ») στη στήλη του Δανίκα για το πώς η «εξουσία» έκλεψε και χρεοκόπησε τα ασφαλιστικά ταμεία. Την επομένη ο Ρουμελιώτης έγραφε στην «Ελευθεροτυπία» τα απίστευτα μαρτύρια που τραβάει ένας πολίτης για να πάρει ένα «χαρτί» από τις οργανωμένες συμμορίες που λυμαίνονται την Διοίκηση. Στο ίδιο μήκος κύματος οι συνάδελφοι στο 1ο ΘΕΜΑ, ο Νίκος Φελέκης, Ο Στάθης Σταυρόπουλος, ο Γιάννης Τριάντης και άλλοι που πιστεύουν ότι, αυτός ο τόπος αξίζει καλύτερης τύχης.
Αποτέλεσμα; Οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις με την «φίλη και σύμμαχο στο ΝΑΤΟ» Τουρκία, η δήθεν political correctness για το όνομα των Σκοπίων, που ξεκινάει από την δειλία των τηλεκατευθυνόμενων κυβερνώντων (βλέπε Ίμια), και την μετάλλαξη του «λαού» σε οπαδούς ποδοσφαιρικών συμμοριών, «μερσεντέ» και «μπέμπας» και θαυμαστών τηλεοπτικών (από)βλήτων.
Το «Ράδιο Ε» (ευχαριστώ Ανδρέα) επανάλαβε μία παλιά μου πρόταση για την δημιουργία ενός «κόμματος» με τα αρχικά ΚΚΛ (Κόμμα Κοινής Λογικής). Παρά την αιθεροβαμοσύνη μου δεν πιστεύω ότι, θα έχει αποτέλεσμα.
Τι μπορεί να κάνει, π.χ, ένα τέτοιο «κόμμα» με την υπόθεση της Ολυμπιακής; Μιας εταιρίας που, τα μουστάκια που κυβέρνησαν την Ελλάδα, μετέβαλαν σε κάδο απορριμμάτων μέσα στο οποίο πετούσαν όλες τις κομματικές τους υποχρεώσεις; Θα τους πάει στο δικαστήριο; Κανένας μας δεν θα ζει όταν βγει (αν βγει) η απόφαση. Να τους στήσει στα 7 μέτρα; Ποιον; Τους …ειδικούς σε θέματα Πολιτικής Αεροπορίας, καθηγητή Φίλια και εκδότη Ψυχάρη (και οι δύο μέλη του ΔΣ της Ολυμπιακής στο παρελθόν).
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω αποκαλέσει το Ελ. Βεν, σαν ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά και οικονομικά «εγκλήματα» στην ιστορία της Τζουτζίας Χώρας.
Διατί, θα ερωτήσετε; Μα διότι, το 1992 η τότε «κυβέρνηση» υπόγραψε μία εξευτελιστική σύμβαση με την Χόχτιφ για την κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση ενός νέου αεροδρομίου στην Αθήνα εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Δηλαδή, μία κατασκευαστική εταιρία που πουθενά δεν λειτουργεί αεροδρόμιο η ίδια το έκανε στην Ελλάδα. Η προδοτική σύμβαση προέβλεπε την εμπορική εκμετάλλευση του αεροδρομίου για πενήντα (50) χρόνια. Το 1994 η κυβέρνηση έκανε ένα βήμα μπροστά μειώνοντας την διάρκεια της αποικιοκρατικής σύμβασης από 50 σε 30 χρόνια. Παρά την γενικευμένη παραπληροφόρηση τόσο προς το κοινό όσο και προς τα ΜΜΕ (που ελέγχονται από μεγαλοσυμφέροντα μεγαλοεργολάβων) η αλήθεια διαρρέει λίγο-λίγο και έχει ως εξής…
Για να σας κρατήσω σε αγωνία τα «ντεσού» στο έρθρο της επόμενης Κυριακής_Κ.Κ.


1ο θΕΜΑ
16.12.07
Γράφει ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ

Ελ. Βεν (ΙΙ)
Την περασμένη Κυριακή αναφερθήκαμε στην προσχεδιασμένη καταστροφή του «εθνικού μας αερομεταφορέα» και την κατασκευή του «Ελ. Βεν» από μία εταιρία που ΔΕΝ διαχειρίζεται αεροδρόμια
Συνεχίζουμε με το αερομπούνκερ της Κοιλάδας των Μεσογείων.
Το αεροδρόμιο κόστισε γύρω στα 780 δις. δραχμές. Τα 650 διέθεσε η Ελλάδα μέσω «σπατοσήμου», δανεισμού κλπ. Τα υπόλοιπα έβαλε η Χοχτιφ. Αυτό σημαίνει ότι φτιάχτηκε από τους φορολογούμενους και όχι από τους Γερμανούς. Το σχέδιο είναι ακριβής αντιγραφή περιφερειακού αεροδρομίου που έγινε στο Οχάιο των ΗΠΑ το 1968.
Απέχει από τα αρχικά σχέδια καθώς έγιναν ατασθαλίες στα υλικά αλλά και στους χώρους. Το κάθε μέτρο του περιβάλλοντος χώρου ενοικιάζεται σε αλυσίδες σουπερμάρκετ και αποτελεί χρυσωρυχείο. Κόβοντας μισό μέτρο από κάθε χώρο κοινού καταλαβαίνει κανείς πόσες χιλιάδες μέτρα κερδίζονται για γραφεία, μαγαζιά κλπ. που πληρώνονται πανάκριβα ως ενοίκιο.
Λειτουργικά είναι υποδεέστερο του καταπατημένου αεροδρομίου Ελληνικού αφού διαθέτει περίπου 85 θέσεις αεροσκαφών έναντι 125.
Έχει δύο διαδρόμους προσγείωσης που χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα όταν α. οι αερολιμενικοί «εκπαιδεύονται» β. εγασφαλίσουν το «επίδομα» που έχουν ζητήσει!
Οι μετεωρολογικές συνθήκες στο Ελληνικό ήταν (και είναι) ιδανικές. Τα Σπάτα βρίσκονται μεταξύ ορεινών όγκων με αποτέλεσμα συγκέντρωση ανέμων, ομίχλης ακόμα και χιονιού. Αν οι πουλημένοι παλαιότερων εποχών είχαν υλοποιήσει την μελέτη των Ιαπώνων που πρόβλεπε επέκταση διαδρόμων στη θάλασσα ΔΕΝ θα καταστρέφονταν η κοιλάδα των Μεσογείων. Αν μάλιστα στο εσωτερικό του Τ που θα φτιαχνόταν συγκεντρώνονταν ΟΛΕΣ οι μαρίνες του Σαρωνικού και κατέληγαν ΟΛΑ τα επίγεια και θαλάσσια μεταφορικά μέσα θα είχε γίνει πράξη η θεωρία της Ελάχιστης Καταστροφής (αφού έχεις αεροδρόμιο σε ένα σημείο ποιος ο τιμημένος λόγος να το καταργήσεις και να φτιάξεις άλλο εκτός από την (χοντρή) κονόμα;
Το Ελληνικό που ανήκε στο Κράτος όπως και τα υπόλοιπα 40 αεροδρόμια της Τουτζίας ήταν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Μεταφορών και την διοίκηση και λειτουργία ασκούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι όλα τα έσοδά του πήγαιναν στο Κράτος. Στα Σπάτα τα έσοδα πηγαίνουν στην Χόχτιφ.
Η Ελλάδα «ζει» από τον τουρισμό και το συνάλλαγμα που εισρέει. Η ΥΠΑ ασκούσε κοινωνική τιμολογιακή πολιτική για να έρχονται τουρίστες. Τα ενοίκια των χώρων των αεροδρομίων ήταν χαμηλά και προσδιορίζονταν από (σχετικά) διάφανες διαδικασίες. Τα τέλη προσγείωσης και χρήσης, τα τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, αυτοκινήτων ήταν και αυτά χαμηλά και τα έσοδα κατέληγαν στο Υπουργείο Οικονομικών.
Το «Ελ. Βεν» είναι ιδιωτικό αεροδρόμιο. Ως εκ τούτου τα μισθώματα είναι πανάκριβα για τους χρήστες (μαγαζιά, χώροι, εκμεταλλεύσεις, στάθμευση κλπ.) και τα τέλη για τα αεροσκάφη είναι εξοντωτικά για τις εταιρείες. Τα Σπάτα ήταν το τέταρτο πιο ακριβό αεροδρόμιο μεταξύ των 50 μεγαλυτέρων της Ε.Ε. Για να μιλήσουμε με όρους Προ Καταστροφής ένα μέσο αεροσκάφος τύπου Β737 πλήρωνε στο Ελληνικό (στο δημόσιο δηλαδή) και στα άλλα ελληνικά αεροδρόμια περίπου 50.000 δρχ. Στα Σπάτα πληρώνει περίπου 1.200.000 δρχ.
Η Ολυμπιακή (δηλαδή εμείς) πλήρωνε (αν πλήρωνε) 2-3 δις ετησίως για χρήση του Ελληνικού (δυτικού) ενώ σήμερα πληρώνει 28-30 δις στους Γερμανούς.
Η ΥΠΑ και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης πληρώνουν πανάκριβο ενοίκιο για την στέγαση των διοικητικών, αστυνομικών και πυροσβεστικών υπηρεσιών. Βασικοί τομείς της λειτουργίας του αεροδρομίου που άπτονται θεμάτων ασφάλειας πτήσεων που ανήκαν στην ΥΠΑ, που διέθετε και διαθέτει εξειδικευμένους και, σε μεγάλο ποσοστό, πτυχιούχους πανεπιστημίων και αεροπορικών πτυχίων, στα Σπάτα εφαρμόζονται από απόφοιτους ΙΕΚ που είναι υπάλληλοι της Χοχτιφ. Ο έλεγχος θεμάτων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες δεν γίνεται από την Ελληνική Αστυνομία αλλά από ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι. Βασικά σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών είναι στα χέρια ιδιωτών υπό την επίβλεψη των Γερμανών διευθυντών.
Σε κανένα αεροδρόμιο της Ελλάδας και της Ευρώπης δεν πληρώνει ο επιβάτης για χειραμαξίδια. Στα Σπάτα χρεώνονται.
Η άθλια σύμβαση προβλέπει ότι απαγορεύεται η ύπαρξη άλλου αεροδρομίου δημοσίων αερομεταφορών (μη στρατιωτικού) σε ακτίνα 100 χμ από τα Σπάτα για λόγους μονοπωλιακούς. Παράλογο; Κάθε άλλο… Προδοτικό κα εξαγορασμένο.
Αυτός είναι ο λόγος που «κλείνει» το Ελληνικό και καταστρέφονται οι εγκαταστάσεις. Επειδή, εκτός των όσων έγραψα την περασμένη Κυριακή, υπάρχει ρήτρα εις βάρος του Δημοσίου. Που ακούστηκε βρε λωποδύτες να καταστρέφεται ένα έτοιμο αεροδρόμιο; Λόγοι εθνικής ασφάλειας και μόνο θα έπρεπε να το κρατήσουν ανοικτό.
Η σύμβαση προβλέπει ότι βασικός χρήστης του αεροδρομίου είναι η Ολυμπιακή με τα 30 δις που λέγαμε ότι πληρώνει ετησίως στους Γερμανούς. Αν κλείσει η Ολυμπιακή ή αν δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά υποχρεούται το δημόσιο να καλύψει αυτά τα χρήματα. Για αυτό δεν κλείνει η Ολυμπιακή! Διότι και να την κλείσει το κράτος, θα πρέπει να πληρώνει στη Χοχτιφ 30 δις αναπροσαρμοζόμενα κάθε χρόνο για 30 χρόνια!_
Κ.Κ.

HOCHTIF VS δημοσιου συμφεροντος

Το αεροδρόμιο κόστισε γύρω στα 780 δις. δραχμές. Τα 650 διέθεσε η Ελλάδα μέσω «σπατοσήμου», δανεισμού κλπ. Τα υπόλοιπα έβαλε η Χοχτιφ. Αυτό σημαίνει ότι φτιάχτηκε από τους φορολογούμενους και όχι από τους Γερμανούς. Το σχέδιο είναι ακριβής αντιγραφή περιφερειακού αεροδρομίου που έγινε στο Οχάιο των ΗΠΑ το 1968.
Απέχει από τα αρχικά σχέδια καθώς έγιναν ατασθαλίες στα υλικά αλλά και στους χώρους. Το κάθε μέτρο του περιβάλλοντος χώρου ενοικιάζεται σε αλυσίδες σουπερμάρκετ και αποτελεί χρυσωρυχείο. Κόβοντας μισό μέτρο από κάθε χώρο κοινού καταλαβαίνει κανείς πόσες χιλιάδες μέτρα κερδίζονται για γραφεία, μαγαζιά κλπ. που πληρώνονται πανάκριβα ως ενοίκιο.
Λειτουργικά είναι υποδεέστερο του καταπατημένου αεροδρομίου Ελληνικού αφού διαθέτει περίπου 85 θέσεις αεροσκαφών έναντι 125.
Έχει δύο διαδρόμους προσγείωσης που χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα όταν α. οι αερολιμενικοί «εκπαιδεύονται» β. εγασφαλίσουν το «επίδομα» που έχουν ζητήσει!
Οι μετεωρολογικές συνθήκες στο Ελληνικό ήταν (και είναι) ιδανικές. Τα Σπάτα βρίσκονται μεταξύ ορεινών όγκων με αποτέλεσμα συγκέντρωση ανέμων, ομίχλης ακόμα και χιονιού. Αν οι πουλημένοι παλαιότερων εποχών είχαν υλοποιήσει την μελέτη των Ιαπώνων που πρόβλεπε επέκταση διαδρόμων στη θάλασσα ΔΕΝ θα καταστρέφονταν η κοιλάδα των Μεσογείων. Αν μάλιστα στο εσωτερικό του Τ που θα φτιαχνόταν συγκεντρώνονταν ΟΛΕΣ οι μαρίνες του Σαρωνικού και κατέληγαν ΟΛΑ τα επίγεια και θαλάσσια μεταφορικά μέσα θα είχε γίνει πράξη η θεωρία της Ελάχιστης Καταστροφής (αφού έχεις αεροδρόμιο σε ένα σημείο ποιος ο τιμημένος λόγος να το καταργήσεις και να φτιάξεις άλλο εκτός από την (χοντρή) κονόμα;
Το Ελληνικό που ανήκε στο Κράτος όπως και τα υπόλοιπα 40 αεροδρόμια της Τουτζίας ήταν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Μεταφορών και την διοίκηση και λειτουργία ασκούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι όλα τα έσοδά του πήγαιναν στο Κράτος. Στα Σπάτα τα έσοδα πηγαίνουν στην Χόχτιφ.
Η Ελλάδα «ζει» από τον τουρισμό και το συνάλλαγμα που εισρέει. Η ΥΠΑ ασκούσε κοινωνική τιμολογιακή πολιτική για να έρχονται τουρίστες. Τα ενοίκια των χώρων των αεροδρομίων ήταν χαμηλά και προσδιορίζονταν από (σχετικά) διάφανες διαδικασίες. Τα τέλη προσγείωσης και χρήσης, τα τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, αυτοκινήτων ήταν και αυτά χαμηλά και τα έσοδα κατέληγαν στο Υπουργείο Οικονομικών.
Το «Ελ. Βεν» είναι ιδιωτικό αεροδρόμιο. Ως εκ τούτου τα μισθώματα είναι πανάκριβα για τους χρήστες (μαγαζιά, χώροι, εκμεταλλεύσεις, στάθμευση κλπ.) και τα τέλη για τα αεροσκάφη είναι εξοντωτικά για τις εταιρείες. Τα Σπάτα ήταν το τέταρτο πιο ακριβό αεροδρόμιο μεταξύ των 50 μεγαλυτέρων της Ε.Ε. Για να μιλήσουμε με όρους Προ Καταστροφής ένα μέσο αεροσκάφος τύπου Β737 πλήρωνε στο Ελληνικό (στο δημόσιο δηλαδή) και στα άλλα ελληνικά αεροδρόμια περίπου 50.000 δρχ. Στα Σπάτα πληρώνει περίπου 1.200.000 δρχ.
Η Ολυμπιακή (δηλαδή εμείς) πλήρωνε (αν πλήρωνε) 2-3 δις ετησίως για χρήση του Ελληνικού (δυτικού) ενώ σήμερα πληρώνει 28-30 δις στους Γερμανούς.
Η ΥΠΑ και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης πληρώνουν πανάκριβο ενοίκιο για την στέγαση των διοικητικών, αστυνομικών και πυροσβεστικών υπηρεσιών. Βασικοί τομείς της λειτουργίας του αεροδρομίου που άπτονται θεμάτων ασφάλειας πτήσεων που ανήκαν στην ΥΠΑ, που διέθετε και διαθέτει εξειδικευμένους και, σε μεγάλο ποσοστό, πτυχιούχους πανεπιστημίων και αεροπορικών πτυχίων, στα Σπάτα εφαρμόζονται από απόφοιτους ΙΕΚ που είναι υπάλληλοι της Χοχτιφ. Ο έλεγχος θεμάτων ασφάλειας από έκνομες ενέργειες δεν γίνεται από την Ελληνική Αστυνομία αλλά από ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι. Βασικά σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών είναι στα χέρια ιδιωτών υπό την επίβλεψη των Γερμανών διευθυντών.
Σε κανένα αεροδρόμιο της Ελλάδας και της Ευρώπης δεν πληρώνει ο επιβάτης για χειραμαξίδια. Στα Σπάτα χρεώνονται.
Η άθλια σύμβαση προβλέπει ότι απαγορεύεται η ύπαρξη άλλου αεροδρομίου δημοσίων αερομεταφορών (μη στρατιωτικού) σε ακτίνα 100 χμ από τα Σπάτα για λόγους μονοπωλιακούς. Παράλογο; Κάθε άλλο… Προδοτικό κα εξαγορασμένο.
Αυτός είναι ο λόγος που «κλείνει» το Ελληνικό και καταστρέφονται οι εγκαταστάσεις. Επειδή, εκτός των όσων έγραψα την περασμένη Κυριακή, υπάρχει ρήτρα εις βάρος του Δημοσίου. Που ακούστηκε βρε λωποδύτες να καταστρέφεται ένα έτοιμο αεροδρόμιο; Λόγοι εθνικής ασφάλειας και μόνο θα έπρεπε να το κρατήσουν ανοικτό.
Η σύμβαση προβλέπει ότι βασικός χρήστης του αεροδρομίου είναι η Ολυμπιακή με τα 30 δις που λέγαμε ότι πληρώνει ετησίως στους Γερμανούς. Αν κλείσει η Ολυμπιακή ή αν δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά υποχρεούται το δημόσιο να καλύψει αυτά τα χρήματα. Για αυτό δεν κλείνει η Ολυμπιακή! Διότι και να την κλείσει το κράτος, θα πρέπει να πληρώνει στη Χοχτιφ 30 δις αναπροσαρμοζόμενα κάθε χρόνο για 30 χρόνια!_Κ.Κ.
Την επόμενη Κυριακή: Η προδοσία με αριθμούς και στοιχεία –που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα και παλιότερα σε ΟΛΕΣ σχεδόν τις εφημερίδες αλλά κανείς δεν δίνει σημασία επειδή, στα πλαίσια του ΝΑΤΟ, ετοιμάζουμε κοινή στρατιωτική δύναμη για να βομβαρδίζουμε τους Ταλιμπάν και επειδή το Χαμόγελο είναι απασχολημένο με το αίτημα των Σκοπίων η Ελλάδα να αποκαλεστεί FYROM

Ελ Βεν ΙΙΙ
Πολλές εταιρείες αλλά και φορείς του τουρισμού αντέδρασαν λόγω του υψηλού κόστους των Σπάτων. Οι Γερμανοί είναι όμως ανένδοτοι. Το 2004 δέχθηκαν να μειώσουν κατά 20% τα τέλη προσγείωσης. Γιατί η μεγαλοθυμία; Διότι η κυβέρνηση χάρισε (κρυφά) το 90% των εσόδων του φόρου αεροδρομίων (σπατόσημο) που εισπράττεται σε πανελλήνιο επίπεδο και αποτελεί δημόσιο έσοδο. Ας μην ξεχνάμε ότι το σπατόσημο καθιερώθηκε το 1992 ακριβώς για να χρηματοδοτηθεί το νέο αεροδρόμιο. Παρά τα ααλλπέλληλα «εγκλήματα» κανείς ή σχεδόν δεν αντέδρασε. Τα ΜΜΕ που ελέγχονται από εργολάβους και εργολήπτες μεγάλων έργων και δεν λένε λέξη. Η κατασκευή του αεροδρομίου έκανε μασέλες τους να πάρουν φωτιά. Η Ν.Δ. δεν αντέδρασε διότι αυτή υπέγραψε την απεχθή σύμβαση για 50 χρόνια. Το ΠΑΣΟΚ δεν μιλάει καθώς στην παραζάλη του να κάνει τους Ολυμπιακούς (βλέπε μπετά) ήθελε πάση θυσία το αερομπούνκερ. Οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής δεν μιλάνε ή δεν ακούγονται καθώς έχουν παραδοθεί στην απαξίωση αλλά και στην χλεύη από σφάλματα των ιδίων όσο και των ακριβοπληρωμένων «σωτήρων» της εταιρίας και των πολιτικών προϊσταμένων τους.
Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ είναι απασχολημένοι με τα εσωτερικά τους καθώς η κυβέρνηση έσπειρε την διχόνοια στο υπαλληλικό προσωπικό δίνοντας επιδόματα (διπλάσια σε αξία από τον μισθό) σε 2-3 από τους 15-20 κλάδους με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση και την αποσάθρωση του ομαδικού πνεύματος που χαρακτήριζε (λίγο) την υπηρεσία.
Είναι πλέον πασιφανές ότι το αεροδρόμιο απέτυχε οικονομικά και επιχειρησιακά. Δεν θα την πληρώσει όμως κάποιος ιδιώτης όπως θέλει ο φιλελευθερισμός. Θα το πληρώσουν οι φορολογούμενοι που με δικά τους λεφτά φτιάχτηκε ένα αεροδρόμιο, παραδόθηκε σε Γερμανούς ιδιώτες που το λειτουργούν όπως θέλουν μέσω της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης που υπόγραψαν με το Δημόσιο. Η αποτυχία των Σπάτων είναι τόσο κραυγαλέα ώστε (δειλά) η Ν.Δ καταγγέλλει το δημιούργημα της με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτή σοφά είχε βάλει 50 χρόνια ώστε έτσι οι Γερμανοί να έχουν το χρόνο να αποσβέσουν την “επένδυση” ενώ τα 30 χρόνια του ΠΑΣΟΚ τους αναγκάζουν να αυξάνουν τα τέλη για να κερδίσουν...
Σαν παράπλευρη ζημιά έχουμε και τηναπόφαση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (το 2003) να μετακινηθεί από την βάση της στην Θεσσαλονίκη και να εδρεύει στα Σπάτα. Ακόμα «κόπηκαν» τέσσερα δρομολόγια της Ο.Α. που συνέδεαν την Θεσσαλονίκη με εσωτερικό και εξωτερικό. Γιατί; Για να αυξηθεί τεχνητά η κίνηση αλλά και τα έσοδα στα Σπάτα. Για να πάει στο Ηράκλειο ο θεσσαλονικιός θα πρέπει να πάει μέσω Σπάτων. Άρα αύξηση των από/προσγειώσεων, και αύξηση των εσόδων των Γερμανών από τέλη, σπατόσημα , διακινήσεις κλπ.
Κανείς καλοπροαίρετος πολίτης δεν θα έφερνε αντίρρηση σε ένα σωστά διοικούμενο ιδιωτικό αεροδρόμιο. Αυτό όμως σημαίνει ιδιωτικά κεφάλαια κατασκευής και ιδιωτικό ρίσκο απόσβεσης ή μη μέσα στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού χωρίς κρατικές παρεμβάσεις μεροληψίας. Στην περίπτωση των Σπάτων έχουμε “ιδιωτικό” αεροδρόμιο χτισμένο με κρατικά χρήματα και ιδιωτική στυγνή εκμετάλλευση με κανένα οικονομικό ρίσκο καθώς όλα μα όλα είναι εγγυημένα από το δημόσιο. Σε απλά ελληνικά έχουμε γερμανική επικυριαρχία σε κρίσιμο κομμάτι της Ελληνικής οντότητας (αερομεταφορές) 55 χρόνια μετά την αποχώρηση των ναζί.
Αυτά είναι λίγα από τα κομμάτια του πάζλ του αερομπούνκερ των Σπάτων για το καθεστώς λειτουργίας του οποίου θα έπρεπε όλοι να ντρεπόμαστε.

Κ.Κ.